Els Picots

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Foto: Joan Campomar Cerdà

Picots

Foto: Joan Riera Bordoi

Són l’enrocador més important de la zona. De lluny pareixen un conjunt de roques de forma piramidal on l’accés hi pareix difícil. Quan un s’hi acosta hi troba escletxes, petits passos… De fet alhora d’agafar un cabrit, els amos de la zona no dubtaven a fer-los-hi pujar ja que allà quedaven enrocats: el ca parava i l’amo pujava per enllaçar-lo. La imatge ens serveix de clar exemple.
La pràctica d’agafar cabrits amb llaç és una de les més antigues dins les activitats dels pagesos de muntanya. Hem de tenir en compte que a les possessions de certa altura, dins la Serra de Tramuntana, les famílies estaven temporades llargues sense baixar a la vila, per tant havien d’ésser autosuficients. El recurs d’agafar un cabrit era prou important ja que era menjar segur per uns quants dies.
Record el dia que vaig desar el topònim a la memòria perquè fou el mateix dia que els germans Paco i Fèlix, de Fartàritx, enrocaren el cabrit que feia setmanes que tenien ullat, i que se’ls resistia per mor de l’agilitat i destresa que tenia aquest per defugir d’ells i dels cans. Ells estaren contents d’agafar-lo i jo de poder immortalitzar el moment amb una imatge que mai hagués pensat que em serviria per il·lustrar un petit i modest article com aquest.

Coordenades: UTM 31 S 497478.55 m E 4411470.17 N Dec.: Lat. 39.51.196′ N Lon. 2.58.230′ E

3 responses to “Els Picots

  1. Ja veus Joan, no m’havia fixat mai amb aquests penyals fins que vaig veure el topònim al mapa de la GEM, tot i que diu els Picons. L’esvelta figura de sa Cuculla eclipsa els Picots. Molt bona la foto de l’enrocada.

  2. Toques tots els camps de la toponimia, Joan. M’agradat molt aquest del Pas de la Vaca, com jo el coneixia, i no pel Pas d’en Botilla, que vaig recorrer amb en Fernando.

Deixa un comentari

